Campfest 2017

Biankovo/ august 20, 2017/ Cestovanie/ 0 comments

Pre dvoma týždňami sme sa spolu s dievčatami vrátili z Campfestu (čo je gospelový festival), ktorý pravidelne navštevujeme a veľmi radi sa tam každoročne vraciame. 19. ročník sa konal od 3.-6.8. na ranči v Kráľovej Lehote. Toto bol môj v poradí štvrtý Campfest a aj po toľkých rokoch ma dokáže stále niečo prekvapiť. Preto som si pre vás pripravila zopár rád, alebo užitočných informácií, ktoré určite využijete, ak sa chystáte či už do Kráľovej Lehoty, alebo na akúkoľvek inú „kempovačku“.

Je to CAMPfest, čiže je úplne logické, že sa spí v stanoch, čo často so sebou prináša rôzne úskalia, nehovoriac o nekonečnom nosení kopy batožiny, horúcich dňoch, kedy sa nemáte kam skryť končiac nekonečnými radami úplne všade. Čo sa týka batožiny, potrebujete oblečenie na leto a aj na zimu. (Čítaj nižšie) Obuv do dažďa, ale aj sandálky. Stan, spacák, jedlo… Toho odporúčam VEĽA! Síce tam sú stánky s občerstvením, no tie ceny sú celkom extrém a úprimne, veľmi sa nenajete. Párkrát som niečo už ochutnala a aj tie teplé tuniaky, ktoré som si doniesla z domu boli po troch dňoch chutnejšie. (Možno trochu preháňam, ale za tú cenu sa to naozaj neoplatí.) Doma si nakúpte hlavne paštéty, už spomínané konzervy, pečivo, zo záhradky vezmite zeleninu, ovocie a ak bez sladkosti neviete vydržať (rovnako, ako ja), čokoláde sa radšej vyhnite. Ak ju samozrejme nechcete mať roztopenú všade. 🙂

Keďže sa Campfest koná v Nízkych tatrách, počasie tam je dosť premenlivé. Keď vám cez deň na hlavu pečie 40 stupňov (v stane je pocitových asi 60 😀 ), je veľká pravdepodobnosť, že v noci vám budú drkotať zuby od zimy. Ak sa chystáte budúci, alebo ktorýkoľvek rok prísť, určite sa na to poriadne pripravte. Ja osobne odporúčam termoprádlo, mikinu, zimné bundy a kvalitný spacák. No občas sa stane, že ani to vám nepomôže. 😀 (Práve preto som vyššie písala o kope batožiny.) Verte mi, vravím z vlastnej skúsenosti a to nie som žiadna padavka, ktorá nezvládne trošku zimy. Bežne nosím v zime sukne/šaty a zvládam to, no noc na Campfeste je často iný „šialok kávy“. Počas dňa sa privalí občas nejaká prehánka, tento rok padlo dokopy asi 10 kvapiek, no pamätám si ročníky, kedy sme bojovali o svoje stany a aj tak sme museli spať inde. Jeden kvalitný stan sa vám určite zíde a aj nejaké fólia (stačí aj obyčajná maliarenská „kdyby neco“.) Pohodlné spanie vám zabezpečí nafukovacia posteľ, alebo obyčajná nafukovačka na vodu, no ak to zvládate, postačí aj karimatka.

Hygiena počas tých troch dní je tiež celkom na bode mrazu, keďže od rána do večera sú na sprchy neskutočné rady. Úplne chápem, že s týmto organizácia nemá nič spoločné, keďže ten určitý počet spŕch tam jednoducho je celý rok, no my to riešime trošku ináč a možno to pomôže aj vám. Úprimne, ešte ani jeden rok som nebola na Campe vo sprche. Chodíme do rieky. 🙂 Dobre, nie je to plnohodnotná sprcha, ale 3 dni sa to v pohode dá vydržať a myslím, že ani nikto neodpadával, keď prešiel okolo nás. 😀

Tento rok sme Camp poňali trošku inak. V piatok ráno sme sa vybrali k vodnej nádrži Čierny Váh. Nevedeli sme kde to vlastne je, ako dlho trvá cesta, alebo ako vyzerá terén, no bolo to horšie, ako sme si dokázali predstaviť. Dve hodiny sme išli do kľukatého kopca, každá nová zákruta bola predzvesť konca, no ten vysnívaný cieľ sa stále nikde. Nehovoriac o tom, že pred obedom bolo asi 30 stupňov, slnko na nás pražilo o 100-6 a miestami nám už bolo do plaču. Žiadny veľký turista, ani športovec nie som, čo si budeme hovoriť. Konečný pohľad, ktorý sa nám naskytol stál za to, no osobne by som tam peši viac určite nevyšla. Odporúčam auto, ktorým sa tam dá pekne a pohodlne vyjsť. Vrátili sme sa okolo obeda a potom už nasledoval len program až do soboty, kedy sme išli domov. Večerný program sme už nestihli, no keďže mám skúsenosť z iných ročníkov, býva to zvyčajne highlight celého Campfestu (zvyčajne odchádzame domov až v nedeľu okolo obeda). To ale nič nemenilo na atmosfére a nostalgických pocitoch pri odchode domov.